Lägesuppdatering gällande träningen

• 3 dec 2020

Bästa medlemmar och målsmän i Simrishamns Karateklubb.
Med anledning av de fortsatt skärpta restriktionerna för Skåne gällande covid-19 är träningen som tidigare meddelats pausad året ut. Detta gäller samtliga grupper.

Bästa medlemmar och målsmän i Simrishamns Karateklubb.

Simrishamns kommun har sedan tidigare också beslutat om tillfällig stängning av alla samlingssalar, sporthallar, gymnastiksalar samt simhall, skjuthall och bowlinghall för allt nyttjande förutom skolverksamhet och intern kommunal verksamhet.

Under tiden dojon är stängd uppmanar vi till hemmaträning. Öva kihon och kata. Länkar till instruktionsfilmer för grundtekniker och graderingskator, JKA, hittar ni på vår hemsida under fliken ”Bälten & gradering”. Det finns dessutom ytterligare ett flertal bra sidor och grupper på Facebook där man kan hitta inspiration och övningar för hemmaträning. En världsomspännande Facebookgrupp som kan rekommenderas är Karate@Home som uppstått som en följd av pandemin.

På grund av rådande omständigheter, blir det ingen gradering den här terminen. Vi planerar istället att genomföra graderingar tidigt under våren, ca 4 veckor efter terminsstart.

I nuläget vet vi inte när vi kommer att kunna starta upp träningen igen och i vilka former. Vi hoppas såklart att Corona-läget ska ha stabiliseras så vi kan dra igång i samband med skolstart i januari, men läget är ännu mycket oklart. Vi återkommer med information så fort vi vet mer.

Hursomhelst, eftersom denna termin fick ett så abrupt slut har styrelsen beslutat att alla som betalat träningsavgift för höstterminen 2020 kommer att få träna gratis under vårterminen 2021.

Vi följer noga utvecklingen och kommer fortlöpande att uppdatera med information här på hemsidan och på vår Facebooksida. Information kommer också att skickas ut per e-post.

Ta nu hand om varandra och följ de regionala rekommendationerna! Ju förr vi kan trycka tillbaka smittspridningen – ju förr kommer vi att kunna börja träna igen!

Bästa hälsningar

Simrishamns Karateklubb