Uppdaterad info om gradering och terminsstart

• 26 jan 2022

Gradering 29/1 (Vuxna)
Terminsstart 7/2
Förhållningsregler för träning

GRADERING 29/1 (VUXNA)

Nu på lördag den 29/1 är det gradering för vuxna. För de som ska gradera gäller att vara på plats, ombytta och klara, kl. 10.00. Därefter blir det träning och genomgång med examinatorn Leslie Jensen (7 dan, JKA) innan själva graderingen drar igång efter lunch. Graderingen kostar 400 kr. Avgiften betalas kontant på plats eller med Swish. För er som har graderat tidigare... glöm inte graderingskortet! Klubben bjuder på lättare förtäring under dagen, men ta med något extra att dricka och äta om ni känner att det kan tänkas behövas.

OBS! Pga det satta maxantalet för hur många som får vistas i dojon samtidigt (21 st) är dagen vigd åt de som ska gradera. Men hav töst! Leslie kommer tillbaka när restriktionerna släppt och håller träning för alla!

TERMINSSTART 7/2

Med anledning av smittläget och av organisatoriska skäl har styrelsen beslutat att flytta fram terminsstarten ytterligare en vecka. Terminsstart för samtliga grupper blir därmed måndagen den 7/2. Så länge restriktionerna gäller kommer gruppindelningen och tiderna att se ut som följer:

Måndagar
kl. 17–18, nybörjare
kl. 18–19, rött–orange bälte
kl. 19–20 gult–svart bälte

Onsdagar
kl. 18–19, rött–orange bälte
kl. 19–20 gult–svart bälte

Lördagar
kl. 10–11, nybörjare

När restriktionerna lättat och maxantalet tagits bort kommer samtliga grupper åter att erbjudas tre pass i veckan.

OBS!!! För de som tränat under hösten men inte har graderat (dvs har vitt bälte) gäller att man måste anmäla sig till terminsstarten (mer info kommer i medlemsutskick). Nyintag av nybörjare kommer att vara begränsat och endast ske i mån av plats. De som redan anmält intresse kommer att få svar under nästa vecka. Eventuellt kan fler platser komma att erbjudas när restriktionerna tagits bort.

FÖRHÅLLNINGSREGLER FÖR TRÄNING

Under rådande omständigheter gäller för träning i Simrishamns Karateklubb följande regler:

– vi stannar hemma vid minsta lilla symptom, m.a.o. skall man vara helt frisk för att träna. Insjuknar man under träningen ska man gå̊ hem direkt.

– är du vuxen och ovaccinerad, stanna hemma (gäller alltså inte barn under 18 år eller personer som av medicinska skäl rekommenderats att inte vaccinera sig mot covid-19).

– om familjemedlemmar har symtom eller konstaterad smitta, stanna hemma.

– vi är noga med hygienen, tvättar eller spritar händerna innan träning (handsprit finns tillgänglig i dojon) och delar inte vattenflaskor med varandra.

– samtliga grupper kommer till dojon strax innan träningen startar och lämnar direkt efter.

– vi byter om möjligt om och duschar hemma.

– vi använder inte mer kroppskontakt än vad som är nödvändig för att bedriva meningsfull träning. Detta innebär att träningen kommer att ha fokus på kihon, kata och fys samt kumite med distans och under särskilt ansvar.

– endast tränande får vistas i dojon.

Förhållningsreglerna kan komma att uppdateras med kort varsel.

Väl mött!