Info om gradering (barn), terminsavslutning, sommarträning m.m.

• 18 aug 2021

Bästa medlemmar och målsmän i Simrishamns Karateklubb, nedan följer lite information om gradering, terminsavslutning, sommarträning m.m.

GRADERING
På grund av rådande omständigheter med Corona och att vi under våren har haft ett längre träningsuppehåll, blir det ingen gemensam gradering för barn och vuxna den här terminen heller. Detta sammanhänger med JKA:s formaliteter kring graderingar, som ställer högre krav på vuxna (bl.a. gällande antalet träningspass under de tre senaste månaderna innan gradering).

För barn (upp till 13 år) blir graderingen nu på lördag den 3 juli kl. 10.00. Graderingen kommer att genomföras inomhus (Simrislundsskolans gymnastiksal) i mindre grupper. För de barn som ska gradera gäller att komma i tid, ombytta och klara. På graderingen ska alla vara klädda i Gi (karatedräkt).

Graderingen kostar 200 kr och betalas på plats, antingen kontant eller med Swish till 123 235 91 15 (Simrishamns Karateklubb).

För vuxna som tränat flitigt under våren och fortsätter under sommaren kommer gradering att erbjudas den 21 augusti, då förbundsexaminator Leslie Jensen (7 dan, JKA) kommer till klubben. Mer information om detta kommer längre fram.

TERMINSAVSLUTNING
Barngraderingen den 3 juli blir det sista ordinarie träningstillfället för terminen. Men redan samma dag samlas vi kl. 12.30 på parkeringen vid Simrislundsskolan för en enkel terminsavslutning, till vilken alla medlemmar är välkomna. Från parkeringen tar vi oss gemensamt till ”backen”, ett grönområde en liten bit bort, där klubben bjuder på grillad korv och dryck.

SOMMARTRÄNING
Efter terminsavslutningen övergår vi till sommarträning enligt följande:

Måndagar kl. 18.00–19.00 träning för samtliga, kl. 19.00–20.00 öppen dojo (fri träning med instruktörer på plats).
Onsdagar kl. 18.00–19.00 träning för samtliga, kl. 19.00–20.00 öppen dojo (fri träning med instruktörer på plats).

Fortfarande gäller att komma ombytta till träningen och att duscha hemma. Vi tränar antingen utomhus eller inomhus, beroende på väder och antal tränande (max antal i dojon är för närvarande 21 st).

Kortare träningsuppehåll i samband med semestrar kan bli aktuella, vilket kommer att meddelas via hemsidan och på Facebook.

TERMINSSTART HT 2021
Höstterminen planerar vi dra igång i samband med skolstart, vecka 35. Vi hoppas såklart att Corona-läget då ska ha stabiliserats ytterligare, så vi kan återgå till ordinarie träning och träningstider i dojon. Vi följer noga utvecklingen och återkommer med mer information närmare terminsstart.

Väl mött!

Styrelsen Simrishamns Karateklubb