Terminsstart 30/8 2021

• 20 aug 2021

Kom och prova på karate!

Måndagen den 30 augusti kl. 18.00 drar vi igång en ny termin med Simrishamns Karateklubb! Barn (från ca 7 år), ungdomar och vuxna är välkomna, alla tränar tillsammans. Ingen föranmälan krävs, det är bara att dyka upp. Vi tränar i Simrislundsskolans gymnastiksal, Annelundsvägen 12, 272 37 Simrishamn.

Därefter fortsätter vi med träning enligt följande:

Måndagar:
kl. 18.00–19.00, nybörjare, familje- och fortsättningsgrupp (9–6 kyu)
kl. 19.00–20.00, fortsättningsgrupp och avancerade (5 kyu–dan)

Onsdagar:
kl. 18.00–19.00, nybörjare, familje- och fortsättningsgrupp (9–6 kyu)
kl. 19.00–20.00, fortsättningsgrupp och avancerade (5 kyu–dan)

Lördagar:
kl. 10.00–11.30, samtliga

Att tänka på inför första passet: kom i tid, klä dig i rörliga kläder (t.ex. mjukisbyxor och t-shirt) och... vi tränar alltid barfota!

Varmt välkommen!

* * * * *

OBS! Under rådande omständigheter med Corona gäller för träning i Simrishamns Karateklubb just nu och tillsvidare följande regler:

– Vi stannar hemma vid minsta lilla symptom, m.a.o. skall du vara helt frisk för att träna.

– Tillhör du någon riskgrupp och är ovaccinerad, stanna hemma.

– Vi är noga med hygienen, tvättar eller spritar händerna innan träning och delar inte vattenflaskor med varandra.

– Vi byter om möjligt om och duschar hemma.

– Vi använder inte mer kroppskontakt än vad som är nödvändigt för att bedriva meningsfull träning. Detta innebär att träningen kommer att ha fokus på kihon, kata och fys samt kumite under särskilt ansvar.

Handsprit kommer att finnas tillgänglig i dojon och all utrustning som används, exempelvis mitsar, kommer att desinficeras.

Vi följer noga utvecklingen och anpassar oss efter Folkhälsomyndighetens rekommendationer samt Riksidrottsförbundets och Svenska Karateförbundets riktlinjer. Var därför uppmärksam på att vi löpande kan behöva göra anpassningar beroende på t.ex. gruppstorlek, antalet tillgängliga tränare, samt hur pandemin utvecklas.